تابو | كتاب هاي ممنوعه :: Taboo Book

آرشيو از كتاب‌هاي ممنوعه ، ناياب و … : Tabook.wordpress.com

خاطره دلبركان غمگين من – گابریل گارسیا مارکز

marquez.jpg

معمولا مرگ نويسنده در بازار كتاب ايران تاثير گذار است و مدتي كتاب هاي چنين نويسندگاني پرفروش مي شوند، اما ماجراي ماركز و كتابش كمي عجيب تر است.

«خاطره دلبركان غمگين من» كتابي است كه بسياري گمان مي كردند با توجه به سياست هاي سخت گيرانه اي كه دولت در دادن مجوز به كتاب در پيش گرفته است، هرگز منتشر نشود و ايرانيان از خواندن كتابي كه ماركز ۸۰ ساله آن را پس از سال ها نوشت، به زبان فارسي محروم شوند.

اين كتاب پيش از اين تحت عنوان «روسپيان سودازده من» توسط اميرحسين فطانت به فارسي ترجمه و در خارج از ايران منتشر شده است.

كتاب، بدون سروصداي قبلي منتشر شد. وقتي كه كتابخوانان آن را روي پيشخوان كتابفروشي ها ديدند، اولين پرسش برايشان اين بود كه كتاب چقدر سانسور شده و چه تغييراتي كرده است؟

پاسخ كاوه ميرعباسي، مترجم كتاب اين است كه بدون سانسور منتشر شده است. البته نام كتاب تغيير كرده است و به جاي روسپيان، دلبركان نشسته است، اما ظاهرا تغييرات در همين حد است.

كاوه ميرعباسي كه پيش از اين نيز با ترجمه » زنده ام كه روايت كنم» به دنياي گابريل گارسيا ماركز كه شايد محبوب ترين نويسنده خارجي در ايران باشد، راه يافته و با استقبال خوانندگان ايراني واقع شده بود، اين بار نيز درست به هدف زده است و در كمتر از يك ماه مخاطبان ايراني گابو را جذب ترجمه خود كرده است.

او از معدود نويسندگان خارجي است كه تقريبا همه آثارش به فارسي ترجمه شده و با استقبال بي نظيري هم روبه رو شده است.

ماركز سال ها نامش بر سر زبان ها بوده و روي نسلي از نويسندگان ايراني تاثير گذاشته است و نويسندگاني چون عباس معروفي، منيرو رواني پور و ديگران از او متاثر بوده اند و هيچ نويسنده خارجي ديگري هنوز نتوانسته است جاي او را به خود اختصاص بدهد.

علاقه ايرانيان به او باعث شده است كه هر كتابش را چند مترجم، ترجمه كند و كتاب «خاطره دلبركان غمگين من » او نيز توسط چند مترجم ترجمه شده است كه ترجمه ميرعباسي پس از مدت ها خاك خوردن در مميزي وزارت ارشاد امسال مجوز گرفت و منتشر شد.

انتشارات نيلوفر، ناشر اين كتاب نيز از علاقه ايرانيان به ماركز و به خصوص اين كتاب آگاهي داشته است كه شمارگان ۵۵۰۰ نسخه را براي چاپ اول اين كتاب تعيين كرده است، در حالي كه معمولا آثار ترجمه اي در ايران در سال هاي اخير بين دو تا سه هزار تيراژ داشته است.

ميرعباسي مترجم كتاب درباره آن مي گويد: «كتاب عاشقانه اي است. به گمان من يكي از زيباترين آثاري است كه به عشق پيري مي پردازد. با تمام كتاب هاي ماركز تفاوت دارد. كتابي شاعرانه است كه در آن عناصر شاعرانه فراوان وجود دارد. ماركز با اين كتاب نشان داد كه با وجود پيري و بيماري همچنان استعدادش شكوفا و بيدار است.»

ميرعباسي با اشاره به كتاب قبلي ماركز مي گويد: «نثر اين رمان با كتاب ‹زنده ام كه روايت كنم› تفاوت زيادي دارد. داستان آن از زبان پيرمردي ۹۰ ساله روايت مي شود كه مشخصه هاي جسمي او، رخوت و كرختي كه خاص انسان هاي اين سن و سال است، در نثر تجلي يافته است.»

كتاب حكايت روزنامه نگار پيري است كه در نودمين سالگرد تولدش تصميم مي گيرد بكارت دختر روسپي چهارده ساله اي را زايل كند اما هنگامي كه فرد مورد نظر خود را مي يابد متوجه مي شود كه دختر روسپي بر اثر مواد مخدري كه رئيسه روسپي خانه به او داده است، به خواب رفته و نمي تواند از خواب برخيزد.

او همچنين سراسر شب را با خاطرات بيش از پانصد زن روسپي مي گذراند كه در زندگي اش با آنها همخوابه بوده است.

ماركز اين كتاب را چنان كه خود گفته است با الهام از نويسنده ژاپني «ياسوناري كاواباتا» نوشته است و در آغاز رمان نيز بخشي كوتاه از «خانه زيبارويان» اين نويسنده نقل شده است.

نويسنده :‌ گابریل گارسیا مارکز

لينك دانلود :
سرور 1 :‌ http://rapidshare.com/files/76535409/Roospian_Sodazade.pdf
سرور 2 :  http://www.esnips.com/doc/15c5a3f3-e28a-4766-818c-7e84934e0b92/Roospian_Marquez

 آموزش دانلود 

39 دیدگاه»

  Arman wrote @

Behtar az in nemishod.

  hiva wrote @

اينقدرها هم كتاب جالبى نيست .من خوندم !‌ ولى در نهايت چيز خاصى گفته نمى شه .

  فاطمی wrote @

خانه عفاف اینترنتی- ازدواج موقت
tehranefaf.blogfa.com

  شیوا wrote @

از قرار دادن این کتاب در سایت متشکریم.
کتا ب بسیار خوبی بود .
ممنون

  شیوا wrote @

ممنون از سایت عالی شما!
لطفا کتاب «شاهد بازی های ادب فارسی» را هم قرار دهید.

  شیوا wrote @

ببخشید اسم کتاب را تصحیح میکنم نام درست کتاب «شاهد بازی در ادب فارسی»میباشد.

  مسعود wrote @

سلام دوست عزيز
برگردان صحيح نام اين كتاب « روسپيان سودا زده من » مي باشد كه در ايران به اين نامي كه شما معرفي كرديد چاپ و منشر و سپس ممنوع و جمع آوري شد.
با سپاس بسيار از زحمات و بلاگ بسيار ارزشمندتان.
همواره موفق باشيد.

  علی wrote @

خیلی ممننون کتاب خیلی خوبی بود
موفق باشید

  همايون پرتو wrote @

از دسته گلهاي وزارت (بي)ارشاد

  mavara wrote @

ممنون میشوم اگر کتاب دل برکان و سونای زعفرانیه را برای من بفرستید.هر کاری کردم نتونستم انها رو دانلود کنم.ممنون.یاحق

  امیر wrote @

سلام
اگه زحمتی نیست کتابهای «دلبرکان،آموزش مسائل جنسی و روسپیان سودا زده » رو برای من بفرستید.بقیه دانلود شدن جز اینا.مرسی

  امیر wrote @

سلام.ببخشید کتاب «داستانهای کوتاه چخوف » هم دانلود نشد اگه میشه اینو هم به آدرس ایمیلم بفرستید.ممنون

  هامون wrote @

سلام لطفا کتابهای زیر را برای من ایمیل فرمایید

1-کوروش و محمدبن عبداله

2-سونای زعفرانیه

3-ناگفته های قتلها……….

4-ایات شیطانی با تشکر

  maryam wrote @

سلام لطفا کتابهای زیر را برای من بفرستید :
سونای زعفرانیه – ایات شیطانی – خاطره دلبرکان غمگین من – کوروش و محمد بن عبداله

  sara wrote @

man natonesta, ketabo downloda konam momkene baram emailesh konid

  مرتضی صفرزاده wrote @

لطفاً طریقه دانلود را برایم ایمیل کنید

  mcco_kiana wrote @

doste azezam khahash mekonam katabe ayate shaytane ro baram emailmekone?????????????????????faghat kamel bashe khob ?mr30

  احمد علي wrote @

چرا هر چيزي كه بوي دشنمي با اسلام و حتي مذهب را مي دهد اينقدر به دهان شما مزه مي كند و نشر و تبليغ آن را رايگان بعهده مي گيريد مگر آنكه بگوييم هدف شما نابودي جامعه با ترويج فساد است

————————————————-
پاسخ مدیریت :

جمله بندی شما نشان شخصیت شما است
از روی جمله های شما می گویم که شما فردی هستید مذهبی و پیرو ولایت جمهوری اسلامی
و در جمله پایانی >هدف شما نابودی جامعه و ترویج فساد است<
کاملا هویدا است که چشمان خود را روی حقیقت بسته اید و اسلام را آنگونه که دوست دارید می بنید

اگر آگاهی باعث نابودی جامعه ی می شود بهتر است آن جامعه نابود شود
اگر شما آیت الله مطهری
و شاملو
و صداق هدایت
و فروغ را دشمن می دانید
پس یک دنیا دشمن هستند

البته اگر ممکن است دشمن را برای ما مشخص کنید این سوالی است از شما دارم ؟
کار شما و امثال شما دشمنی و نفرت و مرگ بر گفتن است نه ما

  BARANI wrote @

سلام
من رمان نمی خونم اما این کتاب اگه یه شاهکار نباشه یه کتاب بسیار قوی هست .
باید بگم خیلی به نظرم احساسات رو درگیر می کرد
چون بیشتر آدم ها مثل هم هستیم با وجود ناتوانی عاشق می شیم ، همه پیر می شیم یا به پیری مون فکر می کنیم تمام ما کارهایی رو در تمام طول عمرمون نتونستیم انجام بدیم و . .
کتاب بی نظیری
از خوبتون تشکر می کنم

– – در ضمن باید بگم :
نمی دونم چرا کسانی که مذهب دارند فکر می کنند خیلی مهم هستند
افرادی که مذهبی به نظر خودشون به خیال خودشون احساس بالاتر بودن می کنند و در واقع مذهب به اونها قدرت می ده.
در حالیکه اگر به این آدم های مذهبی و طرفدارانشون دقت کنید کسانی هستند که به دنبال منافع هستند و از این راه پول به جیب می زند و یا هوادارانشون یکسری آدم هایی هستند که محدود بودند و به هر دلیلی نتونستند به فکر و مطالعه و .. کنند افرادی بی سواد حالا یا شریف و یا بی سواد غیر شریف

  امیر سام wrote @

salam
manoon misham age baram ketabe haye ziro ersall konid
khterye delbarkane ghamgin man
sonaye zafarnye
shahzade kocholo
mer30

  علی wrote @

سلام
می خواستم بگم من از خوندن کتاب های مارکز واقعا لذت می برم.نمی دونم چرا ولی عاشق نوشته هاش هستم.از خوندن این کتاب هم خیلی لذت بردم.

  شقایق wrote @

ممنون

  Dana wrote @

لطفا كتاب هاي زير را بزاريد:
1.شرق بهشت
2.كمدي الهي دانته
3.مسيح باز مصلوب
يا در صورت امكان برام بفرستيد

  مینا wrote @

سلام.اگه ممکنه کتاب خاطره دلبرکان غمگین من را برایم ایمیل کنید ممنون

  مجتبی wrote @

از قرار دادن این کتاب در سایت متشکریم.
کتا ب بسیار خوبی بود .

  امیسن wrote @

فوق العاده است

  حامی wrote @

جلد دوم آیات شیطانی را می خواستم . متشکرم .

  گودرز wrote @

لطفا طریقه دانلود کردن را برایم ایمیل کنید و اگه ممکنه کتاب خاطره دلبرکان غمگین من را هم برایم ایمیل کنید با تشکر از سایت روشن گرانه‌تان

  محمد wrote @

لینک http://www.esnips.com/doc/15c5a3f3-e28a-4766-818c-7e84934e0b92/Roospian_Marquez7e84934e0b92/Roospian_Marquezخیلی راحت تر وبهتره . لطفا بیشتر از این سرور استفاده کنید . از سرور رپید شر مجبورم disconnect شم تا بتونم بقیه کتاب ها رو دانلود کنم .
کتابهای خیلی توپی دارین . لطفا امکان عضو شدن و ارسال کتاب های جدید به ایمیل رو هم فعال کنید.
با تشکر

  محمد wrote @

یادم رفت بگم. لطفا حجم فایل رو هم بنویسین

  امیر علی wrote @

سلام
اکه میشه pdf کتاب رو برای من میل کنید
نتونستم دانلودش کنم
مرسی

  امیر علی wrote @

چه طور باید دانلودش کرد؟

  محسن wrote @

سلام خسته نباشید
اگه امکانش هست pdf این کتاب رو برام بفرستین

  luna wrote @

با تشكر از زحمات شما براي امكان مطالعه كتابهاي با ازرش اين سايت. من نتونستم خاطره دلبركان من را دانلود كنم اگر برايم ايميل كنيد سپاسگزارم.

  erfan wrote @

لطفا كتاب خاطرات ايت ا… منتظري را برايم ايميل كنيد متشكرم

  saeed wrote @

سلام ممنون از شما.اگه ممکنه کتاب خاطرات دلبرکان غمگین من سونای زعفرانیه کوروش و محمد ایات شیطانی شازده کوچولو و اخرین کتاب شاملو رو برام بفرستین .راجع به سایتتون همینو بس که تو این دوران اختناق تو ایران یه دریچه امیده .کارتون حرف نداره

  gollpesar wrote @

سلام من نتونستم دانلود كنم لطفا pdfاونو برام ميل كنيد

  محمد wrote @

سلام لطفا کتابهای زیر را برای من بفرستید :
سونای زعفرانیه – ایات شیطانی – خاطره دلبرکان غمگین من – کوروش و محمد بن عبداله

  علی زارعی wrote @

سلام
لطفا در صورت امکان کتابهای زیر را برای من بفرستید :
سونای زعفرانیه – ایات شیطانی 1و2 – خاطره دلبرکان غمگین من – محمد بن عبداله و خاطرات یک کافر


پاسخی بگذارید

